AKS i februar

AKS forside

På Aktivitetsskolen har elevene på 1. trinn fått læring gjennom forskjellige læringsstøttende aktiviteter. Baseleder Alia har satt i gang mange aktiviteter som støtter opp om det de lærer på skolen. Elevene har spilt monopol, yatzy, ballongspill, terningbingo og klovnespill. Elevene har også lært om geometriske former, å dele og telle mengder opp til 10, forskjellen på 1 og 5 kroner og nå holder de på med addisjon.

Mandag 6. februar var det samenes nasjonaldag, og elevene på AKS ville fargelegge det samiske flagget og fargelegge flotte drakter. Baseleder Alia viste dem flagget på smartboard, og snakket med elevene rundt dette.

Søndag 12.februar er det morsdag, og elevene på AKS forbereder morsdagskort. Dette var også en aktivitet som de synes var kjempegøy. I bildekarusellen til høyre kan dere se noen av kunstverkene.