Å spire frø er gøy!

Spiring ny forside

Elevene på Aktivitetsskolen får mye læring gjennom lek. Fredag 16. juni spiret elevene på Aktivitetsskolen fine frø. Dette er noe de synes var kjempegøy. For noen uker siden fikk elevene velge mellom redikk, gulerøtter og solskikkefrø. Elevene fikk i oppdrag å finne ut hvor lang tid det kan ta før det begynner å vokse. Vi valgte å fortsette med dette prosjektet, og nå ser vi på resultatet. Det har det begynt å spire. Målet med aktiviteten var å finne ut hvor lang tid man bruker for å oppnå et godt resultat.

Elevene på AKS har også hatt fine rebusleker. De har hatt potetløp, ringkasting, hoppet tau og løpekonkurranse. Hensikten med dette var både fysisk aktivitet og å telle mengder opp til 10, 20, 30 osv.