Gode bøker!

Gobok3

Tirsdag hadde 3. trinn besøk av Carmen og Go'bok. Elevene fikk presentert bøker og fikk fortelle hva de ville hatt i sitt trehus, før Carmen fortalte om "Gutta i trehuset". Ønskene var mange og varierte; alt fra spa og bowling til kattunger og spillrom. Mange hadde lest boka fra før og kunne fortelle hva den handlet om. Det er mange bøker i serien, og det var mange glade for.

Flere bøker ble presentert, og det ble en prat om sjangre. Mange liker fantasy-bøker, og det er generelt stor leseglede på 3. trinn. Vi leser mye på skolen også, og elevene velger svært variert. Carmen viste fram flere bøker, og hadde hele tiden dialog med elevene. Vi tror mange fikk lyst til å lese bøkene hun hadde med seg.

"Go`bok" er et opplegg i regi av Den kulturelle skolesekken.

Gobok1
Gobok2