Godt påskeverksted

påske

I februar bestemte vi på 2. trinn oss for at det var på tide å tre i en synål. Elevene har sydd filtbamser, og det er ikke bare, bare for små hender. ;) Det ble en god del venting, misting av nåler, stikking i fingre og skravling, men gøy, tross alt! Elevene selv var særdeles fornøyde med sluttresultatet.

Vi har pyntet melkekartonger som påskekyllinger og påskeharer og sådd karse i. Elevene vannet flittig, og vi kunne se at karsen vokste for hver dag. Ikke alle likte smaken av karsen, andre mente det var både godt og sikkert veldig sunt.

Etter en liten pause for små og store fra syinga gikk vi i gang med å sy «eggvarmer-kyllinger» til påske. Elevene mente det var veldig synd at bare en i familien får glede av varmt egg, for vi hadde dessverre ikke tid til å sy flere. Elevene har også laget hver sin søte «sprell-kylling». Øvelse i å klippe i papp er tipp-topp!

I forbindelse med påsken har elevene skrevet hver sin lille påskebok hvor de med egne ord forteller om hvorfor jøder og kristne feirer påske. I tillegg har de tegnet fine illustrasjoner som passer til påskens ulike dager (palmesøndag, skjærtorsdag – det siste måltid, Getsemane hage, langfredag og påskemorgen), og til slutt har de skrevet om hva de skal gjøre i påskeferien.

Se bilder til høyre!

God påske fra 2A!