Kickboxing og bordtennis

Kickbord

I uke 39 har Lilleborg sine elever fått prøve seg på to idretter som for mange er ukjente, nemlig kickboxing og bordtennis. Elever fra alle skolens klasser har gått opp til Bjølsenhallen og fått en kort introduksjon til begge de fartsfylte idrettene. Med store smil om munnen og med informasjonsskriv i hånda har de fortalt om fine opplevelser, kanskje noen med et håp om å få lov til å begynne på en av idrettene.

Tirsdag 25. september byttet 5. trinn ut den vanlige gymmen med en tur opp til Bjølsenhallen for å prøve bordtennis og kickboksing. Det ble 45 minutter med bordtennis under ledelse av den tidligere landslagstreneren i bordtennis, Jan Berner. Elevene fikk trene på å holde riktig grep og på samarbeid. Målet var å kunne slå ballen frem og tilbake flest ganger. Rekorden ble på over 50 ganger!

Samtidig som den ene klassen hadde bordtennis, ble det kickboksing for den andre. Under ledelsen av en dreven kickbokser ble det god trening, med både øving på slag og spark ut i luften, diverse leker og litt god gammeldags styrketrening til slutt.

Dette ble en veldig vellykket dag, med mange svette og glade barn.

Bildene i bildekarusellen til høyre er fra 2. klasse sin kickboxing-økt. Bildene under er av elevene på 5. trinn.

Kickbord