Koronainfo til foresatte

lilleborg

Hei alle foresatte!

Skolen mottar flere henvendelser og spørsmål om barna kan komme på skolen ved forkjølelsessymptomer/lufveisinfeksjoner. Dette kan skyldes at veilederen tolkes forskjellig rundt omkring samt at retningslinjene er betydelig strengere nå enn før covid-19 pandemien. Vi ønsker dermed å komme med noen avklaringer.

•  Barn med lette forkjølelsessymptomer holdes hjemme et par dager for å se an om de blir friske igjen. Hvis barnet ikke blir frisk etter et par dager må foresatte kontakte fastlegen for vurdering om test bør gjennomføres.
  • Barn med sterk forkjølelse bør testes. Ved negativ test skal barnet holdes hjemme til allmenntilstanden er god og de er symptomfrie.

Osloskolen har laget et infoskriv med ytterligere informasjon. Les her for mer info.