Ledere av elevrådet

Elevråd

Mie (7A) og Ingeborg (5C) skal være henholdsvis leder og nestleder den første halvdelen av skoleåret 2017/2018, mens de skal være vararepresentanter det andre halvåret.

Mies favorittfarge er rosa og favorittmaten er taco, mens Ingeborgs førstevalg på farge og mat er blå og sushi. De to jentene valgte forskjellige yrker da hjemmesidens utsendte spurte om hva de skal bli når de blir store; Mie vil bli aksjemegler, mens Ingeborg satser alt på å bli fotograf. Begrunnelsen for yrkesvalget var derimot ganske lik: I disse yrkene er det mulig å tjene mange penger! (Om man er god i yrket, vel og merke.)

I starten av skoleåret mener Mie og Ingeborg at det er viktig at alle blir hørt; Alle elevene på skolen skal få si meningen sin, og alle elevrådsrepresentantene skal få si hva de og klassen deres mener når de er på elevrådsmøte. Neste store oppgave for leder Mie og nestleder Ingeborg er å holde en appell på FN-dagen 24. oktober. «Er dette noe dere gleder dere til?» smalt det da fra hjemmesidefyren. «Ja,» svarte jentene kontant.

Så var det tid for et tullebilde (akkurat som ordentlige fotografer gjør):

elevråd utsnitt