Miljøprisen 2017

Vinner2

Fredag 8. desember ble vinnerne av miljøprisen kåret! I hele november har elever og lærere hatt et ekstra fokus på miljø her på Lilleborg. Alle klassene har hatt som mål å holde det ryddig i klasserommet og gangen, huske å slå av lys, gå fint i trappene og ikke minst kildesortere riktig. Elevrådet har gått rundt i alle klasserommene i november og notert ned poeng.

Fredag var det altså to kåringer i skolens aula - en for 1. til 4. trinn og en for 5. til 7. trinn. Det var 1B som fikk flest poeng og dermed stakk av med seieren i den første kåringen. Det var en stolt lærer og mange fornøyde elever som mottok et diplom og 300 kroner. I den andre kåringen var det 6A som vant miljøprisen. De mente selv de hadde vært gode på å holde det ryddig og kildesortere. Også de fikk et diplom og 300 kroner.
Vi gratulerer 1B og 6A med seieren og håper alle fortsetter den gode innsatsen videre!

Vinner2

Årets vaskebøtte gikk til en av 5. klassene som har størst forbedringspotensiale når det gjelder kildesortering og ryddighet i klasserommet. "Hva var detsom gikk skeis her, da" spurte elevrådsleder Mie på scenen. Lærer Vigdis tok i mot bøtta og lovde bot og bedring.

Og som om dette ikke var nok:

Torsdag morgen kvart på ni banket det på klasseromsdøra til 4A. Elevene ventet ikke besøk, men ønsket to personer som sa de var fra Renovasjonsetaten velkommen. Klassen hadde besøkt Renovasjonsetatens skolestue uken før og nå fikk de beskjed om at de måtte gjennom en liten test. Kristin fra Renovasjonsetaten hadde med seg noen ting, og lurte på om klassen kunne hjelpe henne med hvordan disse skulle kildesorteres.
Klassen svarte riktig på spørsmålene før Kristin til slutt tok frem en kubb med melkekartonger og lurte på om de kjente den igjen. På denne kubben stod det nemmelig Lilleborg skole 4A...

Lotteri

Elevene undret seg en stund før Kristin fortalte dem at de hadde vunnet TI TUSEN KRONER i returkartong-lotteriet! Det var lenge helt stille før det gikk opp for elevene og de begynte å planlegge hva disse pengene kunne brukes til.

4A har i lang tid skylt, brettet og stappet melkekartonger, og anbefaler alle andre klasser og familier å gjøre det samme! Hvert kvartal trekkes det nemmelig ut vinnere av 10 000 kroner i returkartonglotteriet, samt en som vinner 100 000! Mon tro om det blir en ny vinner fra Torshov neste gang også?

LotteriX