Musefellebiler på 6. trinn

Forside

På 6. trinn har vi lagd musefellebiler, men alt var ikke like lett. Vi måtte nemlig sette sammen: 2 grillpinner, 4 små sugerørbiter, 2 trelister, 2 CD-er, 1 ballong, 4 små hjul, hyssing, 1 blomsterpinne og sist, men ikke minst, musefellen. Vi brukte limpistol og teip til å feste alt sammen.

Vi startet med temaet energi, og da var det perfekt å begynne med musefellebiler. Da får vi teknologi og design, som er naturfag, matte og kunst & håndverk. Når man lager denne type bil blir det vanskelig å få den helt perfekt. Men det var kjempegøy å faktisk klare å få den til å kjøre. De fleste ble ferdige med sine biler og vi tror de ble ganske førnøyde.

Musefellebilene var en type øving til 7. klasses billøp. Fordi vi hadde nemlig også et race med våre biler. Alle var klare før start, men det var ikke alle bilene som overlevde til race🏁. Først skulle alle måle hvor langt de kom med bilen sin. Tora og Phillip kjørte hele 7,5 meter! Racet var helt frivillig. Vinneren i B-klassen var Phillip med racerbilen sin😉. Og i A-klassen var det Lula som vant😉. Det var noen som ikke fikk prøve å kjøre med den ødelagte bilen sin. De fikk skrive hvor langt alle kjørte og også prøve å fikse bilen ved vårt lille fiksehjørne.

Laget av Maria og Kaia i 6B♥