Oppdatering om korona 3.desember

Illustrasjon.

Men selv om skolene ikke har egne tiltak nå, er vi klar over at det berører deres aktiviteter. Det er viktig å tenke på at situasjonen er en annen i dag enn den var forrige gang en ny mutasjon kom til Norge. Nå er de fleste av oss vaksinerte, og testkapasiteten i Oslo er god.

Avslutninger og andre arrangementer: Vi ønsker å presisere at det ikke er noen antallsbegrensninger når ansatte og elever samles i skolefaglig aktivitet. Når foresatte inviteres til arrangementer og avslutninger, følger dere arrangementsreglene. I tillegg til antallsbegrensningene vi informerte om i går, er anbefalingen fra helsemyndighetene å holde avstand hvis mulig og være hjemme når man er syk. Skolene må i samarbeid med de ansatte vurdere omfang, form og innhold på sine arrangementer slik at de følger reglene. Et av grepene kan være å ha tilviste plasser eller å gjennomføre arrangementer ute. DKS-arrangementer går som planlagt.

Vi fortsetter med testing på 5.-7.trinn (tirsdager og fredager)