Turneringstid på Lilleborg

Fair6

Fair play-turneringen i fotball ble arrangert av elevrådet og alle klassene på 4.-7. trinn deltok med klasselag. I forkant av cupen forberedet disse klassene seg på å spille fair, blant annet ved å jobbe med en informasjonshefte fra Norges Fotballforbund.

Elevrådets kriterier for fair play var:

1. Ikke ødelegge for eget lag
  2. Ingen stygge taklinger eller dårlig kroppsspråk
  3. Fint språkbruk til spillere og dommer
  4. Godt samspill på laget

Det var veldig jevnt mellom hvem som fikk flest poeng når det kom til fair play, og de forskjellige lagene fikk jevnt over mange poeng fra dommerne. Se for eksempel bilde av at to av lagene takker for kampen. Se også bilde av Runes seiersintervju med 4B, av 4A sitt taktikkmøte og av premieutelingen fra mandag 11. juni. Mange av lagene hadde også egne heiagjenger med heiarop, dans og pong-ponger.

Klasse 6A vant selve turneringen, mens 5B stakk av med fair play-prisen.

Slåballturneringen har enda lengre tradisjoner på Lilleborg. Her har 5., 6. og 7. klassene deltatt. Finalen gikk tirsdag 13. juni mellom 6A og 7B. Gjengen i 7B gikk av med seier`n etter en spennende kamp og vant dermed hele turneringen! De møter derfor lærerne til oppvisningskamp på nest siste skoledag.

Fair5
Fair1