Er det søppel i verdensrommet???

Torills naturfag

De siste tre ukene har 2A hatt studenter fra Oslo Met i arbeid i klasserommet, og de har sammen jobbet med et tverrfaglig prosjekt om verdensrommet. De har jobbet i grupper, som alle har hatt planetnavn. Prosjektet har omfattet alle fag. I tillegg til å ha lært mye fakta, har de:

• vært ute og satt opp planetene i riktig avstand fra sola (noe forminsket....)
  • lekt "sola kommer"
  • laget planetene i pappmasje
  • lært sanger om verdensrommet
  • hatt filosofiske samtaler

Elevene i 2A  kan fortelle hva Neil Armstrong sa da han satte beina på månen, de kjenner til Gallilei og Newton, og de har gode ideer til å fjerne søppel fra verdensrommet (Jo da, det ER søppel der).

Prosjektet ble avsluttet med planetmesse, hvor gruppene holdt foredrag for hverandre. Siste dag hadde vi VERDENROMMETFEST, med selvlagde kostymer, film og kake med verdensromglasur.

Torills naturfag