Biblioteket

Biblioteket har rundt 4000 titler, både aktuelle fagbøker og nyere skjønnlitteratur. Biblioteket har bøker for alle elevene på skolen, både de aller yngste og de eldste på skolen, samt en del engelske titler.

Biblioteket kan brukes hele uken sammen med en ansvarlig voksen, men er betjent i følgende tidsrom:
  • Mandag kl. 13.00–13.45
  • Tirsdag kl. 13.00–13.45
  • Onsdag kl. 11.50–12.50

Biblioteket ligger sentralt i 3. etasje i hovedbygningen, like ved datarommet som de eldste elevene på skolen disponerer. Nina er sjefen på skolebiblioteket!

Mange av klassene på Lilleborg besøker også Deichmanske bibliotek Torshov på Sandakersenteret jevnlig, både for å låne bøker og til faste treff med bibliotekarene for boktips og leseinspirasjon. Biblioteket er også et viktig knutepunkt i nærmiljøet på Torshov.