Biblioteket på Sandaker

biblio

Første tirsdag i måneden er vi i klasse 4A på besøk hos Ranveig på biblioteket på Sandaker. Når vi kommer på besøk forteller Ranveig om forskjellige bøker som vi kan lese. Hun starter hvert besøk med å få oss til å fortelle om bøker vi har lest siden sist besøk. Det hender at hun avslutter med å lese et lite utdrag fra en av bøkene hun har anbefalt. Ofte stormer vi frem for å sikre oss noen av bøkene hun har anbefalt, for vi får ofte veldig lyst til å lese bøkene hun har fortalt om. Før vi går tilbake til skolen leverer vi bøkene vi har lest og låner nye. Vi syns at vi veldig heldig som har et så flott bibliotek nærme skolen.

Her kommer noen bokanbefalinger fra elevene i 4A:

"Gutta i trehuset" anbefales fordi det plutselig i boken kommer hendelser som de ikke vet om og det blir veldig spennende.

Synne

"Tom Gates" anbefales fordi han er ganske så rampete. Han kommer ganske mye for sent på skolen og går i 5. klasse. Han er veldig glad i godteri og karamellkjeks. Han har en venn som heter Derek som han er veldig mye sammen med. Fienden hans heter Marcus Meldrew. Det er lett å kjenne seg igjen i situasjoner som skjer i boka, både for gutter og jenter.

Jens, Sverre og Agathe

"Den siste lærling" anbefales fordi den er en skrekkserie for barn og ungdommer. Den er laget for dem som liker skrekk. Det er en serie med masse grøssere.

Endre

"Dragonball" anbefales for de som liker slossing, action og skader. Det er tegneserie så det er lite skrift. En av hovedpersonene i serien heter Son-Goku

Even

"Pax." Denne serien anbefales fordi den er spennende. Den passer for barn fra åtte år og oppover som liker skrekk.

Helga

"Verdens verste rektor" anbefales for de som liker morsomme ting, og liker bøker som kan være litt rare og barnslige. Rektoren hater hamstre og barn, men han elsker svømming og har en rosa t-skjorte hvor det står: "I love svømming".

Oda

Hilsen elevene i 4A