Blomsterglede del 2

Blomsterforside

Torsdag fikk 1. og 5. trinn besøk av Sturla fra "La humla suse". Vi var i aulaen hvor han fortalte om humler og hvordan de lever. Elevene fikk se bilder og filmer og i tillegg til at de fikk stille så mange spørsmål de ville om det de lurte på.

Halvparten av elevene dro deretter til Botanisk hage, hvor de skulle fange humler og finne ut hvilken humletype det var. Dette var spennende, skummelt, interessant, morsomt og gøy, sa elevene. De klarte til og med å fange en humle som ikke var sett i Botanisk hage tidligere!

Elevene fikk også se og høre om en rekke blomster og trær som var i hagen. De fikk også tid til å leke. På fredag fikk andre halvpart av elevene gjøre det samme.

Dette har vært et flott prosjekt som bevisstgjør elevene og har lært dem mye om naturen, nærmiljøet og ikke minst hvor viktig insektene våre er.

Blomster8
BLomster6