Pallplass på klasse 5B!

Konk1

Klasse 5B fikk andreplassen i tegnekonkurransen "Turist i egen by"! Hurra for de flinke og kreative elevene i 5b. Alle i klassen har bidratt på tegningen, som endte opp i en helt fantastisk, stor plakat/tegning av byen vår. 2.premien var at alle elevene fikk hvert sitt Oslo-Pass som er gyldig i 72 timer, noe elevene satte stor pris på! De har allerede begynt å "blinke seg ut" aktiviteter og steder de skal besøke med Oslo-passene sine.

For åttende gang inviterer VisitOSLO, Oslo kommune, Ruter og alle museer og attraksjoner i Oslo til en gratis opplevelsesdag i hovedstaden med arrangementet Turist i egen by den 27. april. Tradisjonen tro har imidlertid Oslos barneskoler allerede engasjert seg i lang tid. Hvert år utlyses en tegnekonkurranse for hovedstadens elever, og i år har temaet for konkurransen vært Fremtidens Oslo. Barna tegnet hvordan de selv feirer 17. mai og hva dagen representerer for dem. I år deltok 37 skoler fra 1. til 7. klasse fra alle bydeler.

Søndag kl 09.00 ble 1.,2. og 3. plassen annonsert på rådhuset kl 09.00 av ordfører Marianne Borgen. De oppfordret elever, familie og venner til å komme og se på kåringen søndag morgen, så mange store og små fra klasse 5B møtte opp for å motta. Vår egen inspektør Heidi Kase var der for å motta prisen sammen med elevene i klasse 5B.

Elevene og lærerne i 5B er utrolig stolte over 2.plassen, og oppfordrer alle andre til å delta i tegnekonkurransen til neste år.

Konk2